Az esküvő egy pár életének egyik legemlékezetesebb közös napja, amit örömmel osztanak meg a rokonok és barátok népes seregével. Az esküvői folyamatok kézbentartása azonban nem könnyű feladat, annak érdekében pedig, hogy a nagy napot még az aranylakodalmatokkor is emlegethessétek, mi azt ajánljuk, válasszatok magatok mellé egy ceremóniamestert, aki leveszi a feladatok nagy részét a vállatokról.

 

Néhány jó tanács a szervezéshez

Az esküvők szervezésekor van néhány ismétlődő momentum, ami csak göcsörtösebbé, nehézkessé teszi az esküvőtök napjáig tartó utat. Mik azok a hibák, amiket elkövethettek a helyszínek, fotósok, díszek, színek és ruhák között válogatva?

1. Fontosak az apró részletek, de nem szabad közöttük elveszni!
Hogy mikor koncentráltok túlságosan is a részletekre? Mikor már azon vitatkoztok, hogy az égkék vagy a tengerkék terítők kerüljenek-e az ünnepi asztalokra, vagy ha félóránként frissítitek a különböző időjárást előrejelző oldalakat és applikációkat, hogy még azzal is tisztában legyetek kb. hány felhő lesz épp az égen, mikor kimondjátok azt a bizonyos igent.

2. A ruha.
Mikor kiválasztásra kerül a menyasszonyi ruha, nem érdemes az éppen aktuális trendet követni. Nem mindenkinek áll jól ugyanaz a stílus, a választáskor jobb, ha szakember véleményére hallgatunk, nem pedig a magazinokban látott képekre. Kedves vőlegény! Ha tökéletesen szeretnél illeni a nagy napotokon az arádhoz, a kiegésztőidre fektesd a hangsúlyt, ezeknek a színvilága passzoljon leendő feleséged ruhájának színeihez.

3. A jó bulihoz elengedhetetlen a jó zene!
A megható ceremónia után nincs is jobb, mint tele hassal a táncparkettre vonulni, ahol mindenki bemutathatja kedvenc táncmozdulatait. Ahhoz, hogy mindenkinek jól teljen az este, figyeljetek oda a násznép tagjainak életkorára, hogy a számokat fiatalok és idősek is élvezhessék. Legyen élőzene is! Nincs is jobb, mint egy kis mulatóssal kezdeni az estét!

4. Ti legyetek a középpontban!
Ne akarjatok megfelelni senki elvárásainak, csak az számít, hogy Ti mit szeretnétek, hogy Nektek mi a fontos!

 

A ceremóniamester feladatköre

A ceremóniamesternek meghatározó a szerepe egy esküvőn, de pontosan tudja, hogy nem ő van a középpontban, s eszerint is viselkedik. A ceremóniamesternek több dolga is van. Elsődleges feladata, hogy mindent kézbentartson, követve az együtt kitalált forgatókönyvet. Másodlagos feladata pedig természetesen a násznép szórakoztatása és informálása.

Egy jó ceremóniamester már a kezdetekkor ott van a párral, segít minden döntés meghozatalában, mint afféle nagyobb, bővebb tudással, több tapasztalattal rendelkező barát vagy barátnő. A ceremóniamester feladata több, mint csupán az étkezéskor felkonferálni az előételt majd a főételt.

Elsőként érkezik a helyszínre, ellenőrzi, hogy a kellékek, díszek, a zenekar, egyszóval minden és mindenki ott van-e, ahol lennie kell. Később eligazítja a vendégeket és biztosít Titeket arról, hogy minden a tervek szerint megy. Együtt dolgozik a fotósotokkal, hogy minden kép az igényeitek szerint készüljön el, és a szakácsokkal is, hogy azok minden ételt időben elkészítsenek.

A ceremóniamesteretek az a személy is, aki a nagy napon szemmel tartja a desszert asztalt, hogy az mindig roskadozzon az ételtől, hogy be vannak-e készítve egymás után a megbeszélt sorrend szerint a számok, amik alatt majd keringőztök egymással. Arra is figyel, hogy a gyerekek legalább olyan jól szórakozzanak, mint a felnőttek, valamint az idősebb vendégeknek se legyen semmiféle panaszra okuk.

Legyen azonban bárhol is az esküvő, legyen családias vagy nagyszabású, modern vagy népies, a legfontosabb, hogy a Ti ízléseteknek minden megfeleljen.

Share This