Mi kell egy esküvőhöz? – kérdezik tőlünk sokszor a konzultációk során. Mindenki álom esküvőről álmodozik: tökéletes ruha, a tökéletes helyszínen, mindenkivel, aki fontos. A nagy nap felé haladva rengeteg kérdés felmerülhet, és akár egyedül akár segítséggel szervezkedsz, bizonyára örülnél néhány rövid pontnak, amelyeket követve a szervezés is egyszerűbbé válik. Tovább olvasva találhatsz néhány olyan jó tanácsot, amelyeket betartva biztos lehetsz abban, hogy az esküvőd mesébe illő lesz.

 

Az esküvői előkészületek

 

Ez az egyik legfontosabb pont. Mielőtt belekezdenétek a telefonálgatásba, helyszínek közötti keresgélésbe, vagy akár a ruhák és kiegészítők kiválasztásába, feltétlenül írjatok össze egy listát. 

 

Először elég, ha csak felsoroltok mindent, amit szeretnétek a nagy napon: 

 

  • Külső vagy belső helyszínen képzelitek-e el a szertartást, milyen színekkel és egyéb díszítő elemekkel szeretnétek magatokat körbevenni.

 

  • Az is fontos, hogy a belvárosban, vidéken vagy esetleg külföldön szeretnétek-e egybekelni. 

 

  • Gondoljátok át, kiket szeretnétek meghívni. Ebben a kezdeti szakaszban nem kötelező már minden nevet feljegyezni, mégis mielőtt körülnéztek a neten, vagy akár bejöttök hozzánk egy konzultációra, legyetek tisztában azzal, hogy kb. hány főt szeretnétek vendégül látni. Minden helyszín más-más mérettel rendelkezik, így például egy apró, családias lakodalmat nem érdemes egy hatalmas palota legnagyobb dísztermébe rendezni: a meghívottak szinte elvesznek majd, nehezen lehet majd jól kihasználni a terem adottságait.

 

  • Ne felejtsétek el a részleteket sem: milyen zenét szeretnétek, akartok-e egy nagyot bulizni a vacsora után, milyen ételeket szeretnétek.

 

Ha készen van a felsorolásotok, akkor következik a tervezgetés kellemetlenebbik része. Ugyan nem ezt fogjátok a leginkább élvezni, de szükséges lépés ez is: tegyétek a pontokat fontossági sorrendbe, és kb. azt is írjátok a pontok mellé, mennyit szeretnétek az adott dologra kiadni. Ez a későbbiekben nagy segítséget jelent majd.

 

Milyen apró dolgok kellenek egy esküvőhöz?

 

Ha azt szeretnétek, hogy a család és a barátok évek múltán is emlegessék a napot, mikor egybekeltetek, és ti magatok is csak “álomesküvő” néven szeretnétek rá visszaemlékezni, akkor érdemes még néhány dologra odafigyelnetek.

 

Azért, hogy ti és a vendégek is önfeledten szórakozhassanak, érdemes a nagy napra egy ceremóniamester segítségét kérni. Hogy mi lesz a feladata? Mindent és mindenkit koordinálni és ellenőrizni, ő lesz az, aki szórakoztatja a násznépet, informálja őket egy-egy esküvői tradícióról, ami megjelenik az esküvőtökön. Ő segít mindenkinek mindent megtalálni, reagál akár helyettetek is a váratlan eseményekre. Ha például a kis koszorús lány a virágszormok dobálását gyakrolva esik egyet, vagy ha valakire rátör a migrén. A ceremóniamester ilyenkor néhány rövid perc alatt elrendez mindent.

 

Mikor összeírjátok a vendégek listáját, ne felejtsétek el, hogy akár hollywoodi stílusban is összeházasodhattok. Hogy ez mit takar? A külföldi celebek gyakran két vendéglistát írnak: egyet azokról az emberekről, akikkel meg szeretnék osztani az eskütevés bensőségét, és egy másikat, a vacsora vendéglistáját, ahová szeretettel várják minden barátjukat, minden távoli rokont.

 

Van néhány ötleted, de elkéne a segítség?

Fordulj hozzánk bizalommal, szívesen segítünk!

Share This