Rendezvényszervezési feladatok nem csak abból állnak, hogy helyszíni jelenlétet biztosítunk csapatunkkal az előkészületektől a zárásig, például a szolgáltatók tevékenységét összehangoljuk, legyen az egy céges rendezvény vagy egy szerelmes pár nagy napja, amikor összekötik életüket. Az ötletektől a megvalósításig folyamatos háttérmunkát, kapcsolattartást, problémamegoldást, kutatómunkát végzünk, mely gyakran a folyamatos rendelkezésre állás biztosítása, a magas színvonalú rendezvény szervezése miatt otthoni munkavégzést is megkíván Kollegáinktól.

Ez egy új helyzet gyereknek, felnőttnek egyaránt, hiszen az eddig megszokott hétköznapokon végzet rutin, reggel felébredek, reggelit készítek, ébreszteni gyerekeket, mosakodás, öltözés, indulás, kisebbik általánosba, a nagyot, a gimibe, leparkolok, kollégák, e-mailek, meetingek, ebédszünet, kiértékelés, előkészíteni, felhívni, rohanok a kicsiért, edzés, szolfézs, néptánc, bolt, újra itthon folyamat megváltozik, hétfőtől sok ezer családban más lesz. Lássuk, mi hogy csináljuk:

1. Legyen ugyanúgy rendszer az életedben, azaz, ugyanúgy, ahogy előtte, legyen meg a megfelelő pihenőidőd. Mindenkinek más alvásszükséglete van, fontos, hogy attól, hogy otthonról dolgozol ne maradj tovább fent este. Pihenj le időben!

2. Ébredj óra vagy telefonébresztésre! Ne essél abba a hibába, hogy “nem kell bemennem, a gyerekeket sem kell vinni, akkor az eddigi 6órai ébredést elhagyod, és ráérek 7:30-kor ébredni, úgyis 8órától tart a munkaidő”. Legyen rendszer, ugyanúgy ébredj, ahogy eddig! A többlet idő ami az utazásból adódóan keletkezett, használjátok ki több beszélgetésre, magyarázatok el az új élethelyzetet, fontos, hogy megértse a gyermek, hogy dolgozni fogsz és ismerjétek meg az ő gondolataikat, érzéseiket is.

3. Öltözz át! Ezzel is készíted fel magad munkavégzésre, már csak azért is célszerű, mert egyes munkáltatók Skype konferenciákat tarthatnak ilyenkor, ahol igen kellemetlen, ha pizsama van rajtunk.

4. Legyen egy saját sarkod a lakásban, ahol nyugodtan dolgozol. Sok munkáltató és a munkavédelem is megkívánja, hogy szabályokhoz kötik az otthoni munkavégzés lehetőségét, ha vannak ilyenek, akkor azokat feltétlenül tartsd be! Kerüld a háttérzajt, ne menjen tv műsor vagy film a háttérben, mert ez kihat a munkádra, elvonja a figyelmed és a kedvedet is a munkától.

5. Tervezd meg az otthoni munkanapod! Ha a munkáltatód nem adott erre vonatkozóan irányelveket, melyben meghatározta például, hogy minden reggel Skype meeting 8-órakor, vagy naponta kétszer státusz jelentést kell küldened, akkor is célszerű magadnak átgondolni, milyen feladataid vannak, kivel és mit kell egyeztetned, stb-stb. Ne feledd, hogy ahogy a munkahelyeden, ebben az esetben is tarts ebédszünetet.

6. Home office nem jelenti azt, hogy közben nem pihenhetsz, nem nézhetsz rá a gyerekre vagy nem mehet a mosógép, de ezekre a nap tervezésekor gondolj, azaz rövid, pihenőidőben foglalkozz és ne adhoc, mert az biztosan meg fog látszódni a munkád minőségén és teljesítményén. Ezen szüneteket használd ki arra is, hogy felfrissítsd magad, esetleg egy-két tornagyakorlattal mozgást is végezhetsz.

7. A munkaidő végén legyen lezárva a nap, például azzal, ha akkor küldesz vezetődnek státusz jelentést vagy mikor kikapcsolod a számítógépet, laptopot és esetleg lehetőséged van rá, akkor takard le, zárd el, dolgozószoba esetében csukd be az ajtót, ezzel is hátrahagyva a munkát.

Reméljük ezen tippekkel, tapasztalatainkkal segítünk nektek, úgy gondoljuk, hogy mindenkinek van társadalmi felelősségvállalása, saját és környezetének egészsége, annak védelme a legfontosabb most és ha arra kért munkáltatód, hogy Home office-ban dolgozz, akkor azt ne büntetésnek éld meg.

Ha úgy érzed tippjeink segíthetnek ismerőseidnek is, akkor köszönjük, ha megosztod a bejegyzést.😊

Jó egészséget kívánva:
Jade Event Kft. csapata

Share This